С пари от Брюксел са ремонтирани 290 км пътища у нас

През годината с похарчени 255 млн. лв. за трасетата
46
С пари от Брюксел са ремонтирани 290 км пътища у нас
Снимка: Pixabay

Близо 290 км второкласни и третокласни пътища са рехабилитирани през 2019 г. със средства от ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г. и Програмата за териториално сътрудничество Интеррег V-A Гърция - България. Това съобщиха от АПИ. Двете програми се финансират от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. В основния ремонт на отсечките са вложени около 255 млн. лв.

През тази година по ОПРР са били ремонтирани 43 км от прохода "Петрохан" - важна транспортна връзка на Северозападна с Югозападна България през билото на Стара планина, над 17 км от третокласния път Враца - пещера Леденика, 9 км от околовръстния път на Ловеч /част от пътя Плевен-Ловеч/, над 27 км от пътя Севлиево - Драгановци - Габрово, който осигурява най-кратката връзка между столицата и Габрово и свързва населените места от Северна България с прохода Шипка и Южна България, посочиха от пътната агенция.

С финансиране от ОПРР 10-километровият участък от пътя Пловдив - Асеновград вече е с магистрален габарит, с което е осигурен бърз и удобен транспортен достъп на жителите от общините Куклен и Асеновград и от област Смолян до АМ "Тракия", летище Пловдив и индустриалния район в околностите на град Пловдив. Ремонтирани са и близо 39 км от пътя Стара Загора - Раднево. Второкласният път осигурява връзката на общините Стара Загора и Раднево с АМ "Тракия" и е основна пътна артерия към енергийния комплекс "Марица Изток", уточниха от АПИ.

По ОПРР през следващата година продължава ремонтът на още 101 км пътища, на които е работено и през тази година. Сред тях са 32,5 км от пътя Дупница - Самоков, свързващ ГКПП "Гюешево" с АМ "Струма", с пътя София - Благоевград и АМ "Тракия", на 12 км от път III-109 за Мелник, който е единствената транспортна връзка на Мелник и селата Спатово, Хотово и Лозеница с общинския център Сандански, както и на Мелник, Роженския манастир и природния феномен "Мелнишки пирамиди" с републиканския път (Е-79) и др.

По Програмата за трансгранично сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-A Гърция - България тази година бяха ремонтирани 32 км от пътя Момчилград - Крумовград - Ивайловград. Второкрасният път осигурява удобна връзка за голям брой туристи, пътуващи ежедневно за Гърция. През 2020 г. продължава реконструкцията и рехабилитацията на 7 км от второкласния пътя Средногорци - Рудозем и се предвижда да започне строителството на обходния път на Рудозем, по който ще преминава трафикът към бъдещия контролно-пропускателен пункт "Рудозем - Елидже".

По Програмата за трансгранично сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-A Румъния - България през 2020 г. ще започне основният ремонт на над 24 км пътища в Северна България. Ще се рехабилитират 9,3 км от пътя Гулянци - Долна Митрополия в област Плевен, както и около 15 км от пътя Костинброд - Берковица - Монтана, пише още в съобщението.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още по темата: пътЕСпътищарегиони
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
0
 
2
 
! Отговори
Натопорчев преди 4 години
Хахаха... И след една година пак ремонт, защото всичко е ремонтиран е с лошо качество...!Баща ми преди да се пенсионира, работеше дълги години в пътното на Благоевград. Идваше си вкъщи псува, каква шиб... на работа са свършили, и как всичко ще се разбие при първият дъжд, и шефовете не им дреме на оная работа! Кражби всеки божи ден, няма кой да контролира...
43
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Стига с тия пари от Брюксел ,това са парите от членския ни внос които Брюксел връща тук като ,,еврофондове'' , Брюксел не обича да дава ,а обича да взема !
42
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ремонтирани били 290 километра от 10435 втрокласни и третокласни пътища. Леле-е-е-е колко много ...
41
0
 
10
 
! Отговори
оптимист преди 4 години
До некой - не така Песимистично! След още 33 години членство в ЕС - ще успеем да закърпим цялата второкласна и третокласна пътна мрежа!
40
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А Североизточна и Северна България кога? Там е люлката на Българската цивилизация - Добруджа, Плиска, Преслав, Търново, Варна, Каварна!За протокола родом съм от София, но стига се наливат пари само в София, Банско, Бургас, Пловдив, Стара Загора! И хората в Западна БГ са супер неприятни.
39
1
 
18
 
! Отговори
некой преди 4 години
Браво Брюксел! Браво ЕС! При пътна мережа от 10435км (II и III клас) 290 километра са 2,78%! Народа тъне в разкош... Но пък едни 255 Милиона са добре 'усвоени' от едни наши хора! Излиза че километър ремонт излиза по Милион лева почти!!! Всички сме ги виждали тези 'ремонти'. То и в краденето трябва да има някаква мярка, ама не и за Герберите явно.
38
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
стига с тази Струма, кой я ползва, едни има няма 250х добре платени българи основно живеещи в Сф да ходят на море лятото или до Банско зимата. Там тирове са 1/10 от трафика.
37
1
 
17
 
! Отговори
минувач преди 4 години
Значи ако бяха наели онази бригада дето строи по 5 километра тръбопровод на ден(!) да прави ремонтите (които са много по лесни от 'тръбопровод') сигурно щяха по 15 километра на ден да правят! Това щяха да бъдат 5500 километра, а ан някакви мижави 290...
36
0
 
15
 
! Отговори
BMS преди 4 години
като направите сметка на глава от населението....Германия 83000000...България 7000000 ще разберете кой плаща .Брюксел или самите Българи.
35
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
явно и онези в ЕС са балъц.и щом не предприемат мищо срещу измамите в Бг и наливат пари. Или просто така косвено си финансират избраниците.
34
0
 
13
 
! Отговори
Слънчарски преди 4 години
Вярно, сега имаме нови магистрали, особено Струма, която се очаква да е поне 600 милиона, но това е за следващите 5 години или по 120 на година. Дори и с колите и камерите пак се губят около 100 милиона. И освен това имаме повече полицаи на всеки 100 хил. души отколкото Германия, а ефективността им е почти нулева.
33
0
 
13
 
! Отговори
Слънчарски преди 4 години
Между другото в момента проверих, че имаме около 24 000 служители в МВР. При средна работна заплата за страната от 1300 лева, това прави по малко повече от 31 милиона на месец или 374 400 000 лева на година. Което е и общия приход от винетките. Не знам колко е прихода от данък МПС, но вероятно е около същото число, защото имаме предимно по-стари коли, а за тях се плаща повече. Значи къде отива тоя четвърт милиард, ако ремонтираме пътищата само с пари от ЕС? А парите от глобите?
32
1
 
20
 
! Отговори
отвратитИлно преди 4 години
С пари от Брюксел и от България се построиха къщи за гости , огромни хотели ,частни фирми, имоти в чужбина,офшорни сметки и палати по 700 кв м в Симеоново,Бояна и Драгалевци !а магистралата е коларски път
31
1
 
23
 
! Отговори
BMS преди 4 години
таксата за членство в ЕС кой я плаща?
30
13
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
АКО НЕ Е БРЮКСЕЛ, БЪЛГАРИЯ ЗАГИНА.
29
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хайде сега Ганчовците които се фукат, че най-големите майстори били българи и най-умните хора били българи.... т.е. най-големите умници-майстори, направете една бърза сметка за останалите прoсти хора като мен, кажете като сте такива умни майстори, колко километра пътища бихте могли вие майсторите да построите с 255 млн лева?
28
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като гледам пъня Русе В.Търново виждам голямата "рехабилитация" орязани десетгодишните дракалаци от които път почти нямаше и това е!
27
0
 
14
 
! Отговори
мастор преди 4 години
С теракота щяхме да го налепим тез километри
26
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Значи почти по милион на километър.Скъпо Борисов,скъпооо...
25
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А защо дезинфекцията при влизане във България се прави от частна фирма ? Няма ли кой да каже стоп на тази Голяма далавера.

403 Forbidden

Forbidden

You don't have permission to access this resource.Server unable to read htaccess file, denying access to be safe